أخبار الرياضة

حسين الشحات يوجه رسالة لجماهير الأهلي في عيد ميلاده

احتفل حسين الشحات نجم الأهلي مع محبيه بعيد ميلاده الـ32، بعد مشاركته في فوز الفريق الأحمر أمس الجمعة على فريق الداخلية 2-1 باللقاء الذي جمع الفريقان على ستاد السلام، في الجولة المؤجلة من الأسبوع الـ12 لمنافسات بطولة الدوري الممتاز.

ونشر الشحات من خلال حسابه الرسمي على (إنستجرام) صورا من احتفاله بعيد ميلاده معلقًا: “الحمد لله.. سنة عدت من العمر ولسه بنحاول ونعافر، سنة عدت وأنا راضي ومحقق بطولات ومحقق نجاحات وإنجازات كتير فردية وجماعية، سنة عدت فيها الحلو وفيها اللي أنا راضي بيه سواء إصابات أو عدم توفيق وكله أنا راضي بيه”.

أضاف: “الحمد لله والجاي أحسن أكيد وأنا واثق في ربنا ان هعدي الفترة دي وهبقي أحسن وأحسن أكيد لأن كله بإيد ربنا، يارب افرجها من عندك يارب، وأنا هسعي وهعمل كل اللي عليه والباقي عليه ربنا”.

تابع: “شكرا لكل واحد واثق فيا ومتأكد ان هعدي كل الصعب، شكرا لأمي وزوجتي وأولادي واخواتي، شكرا لكل الناس اللي دايما في ضهري وواثقة فيا”.

ونجح الشحات كتابة اسمه في سجلات النادي الأهلي بمشاركته في 216 مباراة مع بكل البطولات سجل خلالها 51 هدفاً وصنع 46.

وتوج الشحات مع الأهلي بلقب الدوري 3 مرات وكأس مصر 3 مرات والسوبر المصري 3 مرات ودوري أبطال أفريقيا 4 مرات والسوبر الأفريقى 2 وبرونزية كأس العالم للأندية 3 مرات.

 

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *